نسبت به فضای حاکم بر دانشگاه آزاد خوشبین نیستم/دانشگاه آزاد بستر تعقیب اهداف سیاسی جریانی خاص نشود
 پایگاه اینترنتی هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

عضو کمیسیون آموزش مجلس:

نسبت به فضای حاکم بر دانشگاه آزاد خوشبین نیستم/دانشگاه آزاد بستر تعقیب اهداف سیاسی جریانی خاص نشود

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه نسبت به فضای حاکم بر دانشگاه آزاد خوشبین نیستم، گفت: نباید مدیریت دانشگاه آزاد با اهداف کوتاه مدت سیاسی جریانی خاص تعقیب شود.ابوالقاسم خسروی‌ سهل آبادی
 

ابوالقاسم خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس با اشاره به عزل و نصب‌های اخیر دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی مسبب تغییر و تحولاتی که انجام می‌شود تصمیمات هیئت امنا بوده که یکی از این اعضای هیئت امنا وزیر علوم است و به نوعی می‌توان گفت تصمیمات گرفته شده در هیئت امنا دانشگاه آزاد اسلامی خارج از اختیارات دولت صورت می‌گیرد.

وی افزود: نظر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی این است که دانشگاه آزاد اسلامی که بخشی از وزرات علوم بوده با عنوان یادگار امام راحل باید مورد توجه قرار گرفته و براساس شایسته سالاری اداره شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان یک مجموعه آموزشی باید به دور از نگاه سیاسی و بر مبنای شایسته سالاری اداره شود.

خسروی با تاکید بر اینکه در اداره دانشگاه آزاد اسلامی باید به مطالبات مقام معظم رهبری در این زمینه توجه ویژه شود، گفت: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از کارگزاران نظام این است که رشد علمی متوقف نشود و این نکته مهم امروز باید مورد توجه تمام بخش‌های علمی و به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران رتبه نخست رشد علمی را در خاور میانه داشته و همچنین در بسیاری از شاخص‌های علمی رشد و پیشرفت چشمگیری را شاهد هستیم، باید فضای دانشگاه‌ها به سمت و سویی برود که بتوانیم در افق 1404 شاخص‌های علمی تعریف شده را بر مبنای سند چشم انداز محقق کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محیط دانشگاه‌ها باید سرشار از غنی‌سازی علمی و آگاهی‌های سیاسی باشد، اظهار کرد: محیط‌های دانشگاه‌ها باید به سمت و سوی توسعه علمی رفته و در دانشجویان آگاهی‌های سیاسی ایجاد شود اما از سیاست زدگی به شدت پرهیز شود.

خسروی تاکید کرد: نمی‌شود به طور صریح در مورد وضعیت دانشگاه آزاد اظهار نظر کرد اما کمیسیون آموزش نسبت به این تغییر و تحولات  سریع دانشگاه آزاد خوشبین نبوده و به طور دقیق پیگیر عملکرد سرپرست وزارت علوم و ریاست دانشگاه آزاد است.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عملکرد دانشجو، رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی مثبت بود و ما از این مجموعه انتظار عملکرد احسن را داریم، باید جایگزین دانشجو فردی توانمند همراه با سوابق علمی و کارنامه درخشان باشد نه اینکه مدیریت دانشگاه آزاد با اهداف کوتاه مدت سیاسی جریانی خاص تعقیب شود.

وی افزود: برای ما فرد مهم نبوده بلکه تحقق شاخص‌ها در راستای اهداف و آرمان‌های نظام مهم است و از همین رو کمیسیون آموزش و تحقیقات پیگیر عملکرد دانشگاه بوده و باید هم وزیر علوم و هم رئیس دانشگاه آزاد در برابر عملکرد این دانشگاه پاسخگو باشند.





تاریخ: دو شنبه 8 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 30
بازدید هفته : 40
بازدید ماه : 385
بازدید کل : 110124
تعداد مطالب : 501
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

آدرس دفاتر ارتباطات مردمی استاد خسروی :

دفتر تهران : تهران ، میدان بهارستان ، ساختمان مجلس شورای اسلامی - دفتر نمایندگان - طبقه سوم - اتاق شماره 316 تلفن : 33523901- نمابر : 33503294

دفتر شهرستان : تربت حیدریه خیابان کاشانی - بین کاشانی 8 و 10 ، جنب بانک ملی ، پلاک 160 ، طبقه فوقانی تلفن : 2235113 - 0531 نمابر : 2235114 - 0531

شهرستان زاوه - دولت آباد - خیابان امام رضا - بین امام رضای 32 و 34 تلفن : 3725560 - 0532

شهرستان مه ولات - فیض آباد - خیابان شهیدبهشتی - شهیدبهشتی 45 تلفن : 6727870 - 0532


لطفا نظرات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید- با تشکر مدیر سایت